Saturday 11 January 2020


Honda CG125 

(Sinhala)


ඔයාලා මේ රූපයෙන් දකින්නේ මම නවීකරණය කරපු  CG125 මෝටර්  බයිසිකලය. මේක වෙනස් කරන්න මට මගේ කාලය හා මුදල් විශාල වශයෙන් වැය කරන්න සිදු උනා. ඉතින් මම හිතුවා ඕනෙම CG125 රසිකයෙකුට මම ඒක කරපු විදිහ ගැන ලිපියක් පළ කරන්න ඕන කියලා. මම මේක කරපු විදිහ පෙන්වන්න එක් එක් සිද්ධිය සඳහා ඡායාරූප ඇතුළත් කරන්න මම බලාපොරොත්තු වෙනවා. 


ගලේකන්ද දොලුව




මට මෙ බයිසිකලය මගේ මාමාගෙන් ලැබුනේ 2018 ජනවාරි මාසයේදී. මට බයික් එක හම්බෙනකොට ගොඩක් අබලන් තත්ත්වයේ තමා තිබුනේ. මට ඒ හැමදේම හදන්න සිද්ධ උනා.

පළමු ලිපිය මම බයිසිකල් වර්ගය ගැන පමණක් විස්තර කරනවා. මගේ ඊළඟ ලිපි වලින් මම බයිසිකලය වෙනස් කළ විදිහ සහ මම මුහුණ දීපු ගැටලු සහ ඒවා විසඳා ගත්ත විදිහ ලියන්න බලාපොරොත්තු වෙනවා.



විකිපීඩියා  මගින් හා වෙනත් මූලාශ්‍ර  මගින්  මා ලබාගත් CG පිළිබඳ තොරතුරු ස්වල්පයක් පහත දක්වා ඇත. 

හොන්ඩා CG125, 1976 සිට 2008 දක්වා ජපානයේ නිෂ්පාදනය වූ අතර 1992 සිට පාකිස්තානයේ නිෂ්පාදනය වෙමින් පවතී.

 සීජී මුලින් ජපානයේ නිෂ්පාදනය කරන ලද නමුත් යුරෝපීය වෙළඳපොළ සඳහා ප්‍රභවය 1985 දී බ්‍රසීලයට ගෙන යන ලදී.

1992 දී පාකිස්තානයට සහ ඩබ්ලිව් සහ එම් ආකෘති සඳහා තුර්කියට.

 CG125 බලයෙන් ක්‍රියාත්මක වන්නේ 124 cc (අඟල් 7.6) හතර-පහර, උඩිස් කපාට, තනි සිලින්ඩර එන්ජිමකි.

Manufacturer        :     Honda Motor Company
Production          :     1976–2008
Predecessor          :     Honda CB125
Successor          :     Honda CBF125
Class                  :     Standard
Engine                  :     124 cc (7.6 cu in), air-cooled, 4-stroke, OHV, single
Top speed          :     65 mph (105 km/h)
Transmission        :     4- and 5-speed manual
Suspension          :     Telescopic fork
Brakes                     :    Drum front and rear (front disc from 2003 on)
Tires                  :     Front: 2.75-18, Rear: 90/90-18 (NOTE: Early production CG125s from                                         1976 to 1978 have a 90/90-17 rear tire)
Fuel capacity         :     13.5 l (3.0 imp gal; 3.6 US gal)
Fuel consumption: 30-35kmpl


පාකිස්තානයේ  CG125 තවමත් ඇට්ලස් හොන්ඩා ලිමිටඩ් විසින් නිෂ්පාදනය කරනු ලැබේ.

පකිස්ථාන cg125  1980 දශකයේ මුල් ජපන් සීජී 125 ට සමාන ය.

 තවත් ප්‍රභේද දෙකක් වන සීජී ඩ්‍රීම් සහ සීජී 125 ‘ඩිලක්ස්’  වලට අමතර අංග කිහිපයක් හා වඩා හොඳ මෝස්තර සහිතව සහ ක්‍රීඩා පෙනුමක් එකතු කර නිපදවන ලදී. 

පසුකාලීන 2019 එස්ඊ මාදිලියේ මුල් වේග 4 වේග පද්ධතිය වෙනුවට වේග5 ක වේග සම්ප්‍රේෂණයකින් සමන්විත ව නිපදවන අතර සෙල්ෆ් ස්ටාර්ට්, ඉදිරිපස තැටි තිරිංග සහ පුළුල් පසුපස රෝදයක් ඇත.

එක්සත් රාජධානියේ, CG125 ගැනුම්කරුවන් අතර ජනප්‍රිය වී ඇත්තේ බලපත්ර නීති නිසාවෙනි. යතුරුපැදිකරුවෙකුට අනිවාර්ය මූලික පුහුණු (CBT) පා .මාලාවක් සම්පූර්ණ කිරීමෙන් L තහඩු සහිත 125 සීසී යතුරුපැදියක් ධාවනය කිරීමට ඉඩ සලසා ඇති නිසා වේ.



බ්‍රසීලයේ, 2009 සිට විමෝචන නීති හේතුවෙන්, එන්ජිම උඩිස් කැම්ෂාෆ්ට් එකකින් ප්‍රතිනිර්මාණය කර ඇත. යුරෝ 3 විමෝචන නීති හේතුවෙන් 2009 සිට එක්සත් රාජධානියේ සහ යුරෝපයේ හොන්ඩා සීජී 125 වෙනුවට ඉන්ධන එන්නත් කරන ලද සීබීඑෆ් 125 ආදේශ කර ඇත. අනෙකුත් නිෂ්පාදකයින් යුරෝ සමඟ අනුකූල වීම සඳහා සීජී 125 එන්ජිමේ එකම පිස්ටන් බෝර් සහ පහර (මි.මී. 56.5 මි.මී. 49.5 මි.මී. විමෝචන නීති 3 ක් සහ ඒවා බහුලව තිබේ.



CG125 සංවර්ධනය වෙමින් පවතින රටවල වෙළඳපල සඳහා CB125 මගින් සංවර්ධනය කරන ලදී. මේ දෙක අතර බොහෝ කොටස් පොදු විය. මාදිලි දෙක ඉතා සමාන විය. ප්රධාන වෙනස වූයේ ඉහළ කෙළවරේ, සීබීට උඩිස් කැමියක් තිබුණි. එම යුගයේ බොහෝ හොන්ඩා ඕඑච්සී එන්ජින්වල එක් දෝෂයක් නම් (සාමාන්‍යයෙන් සීබී ලෙස හැඳින්වේ), තෙල් වෙනස්වීම් මඟ හැරියහොත් කැම්ෂාෆ්ට් බෙයරිං දෝෂ සහිත වීමේ ප්‍රවණතාවක්  ඇතිවීමයි. මෙම ගැටළුව විසඳීම සඳහා සීජී එන්ජිම විශේෂයෙන් සංවර්ධනය කරන ලදී. සංවර්ධනය වෙමින් පවතින රටවල යතුරුපැදි කරුවන් සුළු හෝ නඩත්තු කටයුතු සිදු නොකරන බව හොන්ඩා වටහා ගත්හ. අවම සේවා සමඟ බයිසිකලය වඩාත් විශ්වාසදායක කිරීම සඳහා, සීජී 125, සේදිය හැකි වායු පෙරහන සහ සම්පූර්ණයෙන්ම ආවරණය කර ඇති චෙන් ගාඩ් සහිතව, උඩිස් වෑල්ව සහිතව නිපදවයි.





CG125 1998 පකිස්ථාන ආකෘතිය



වෙනස්කම් සංස්කරණය කරන්න

CG125 සිය ජීවිත කාලය පුරාවටම වැඩි දියුණු කිරීම් සහ වෙනස් කිරීම් ලබා දී ඇත:



* විදුලි බලය 6 V සිට 12 V දක්වා වැඩි කරන ලදි (1985 එක්සත් රාජධානියේ).

* ලක්ෂ්‍ය (ස්පර්ශක බ්‍රේකර්) ජ්වලන පද්ධතිය ධාරිත්‍රක විසර්ජන ජ්වලන (සීඩීඅයි) පද්ධතිය (1989 ජපානයේ) මගින් ප්‍රතිස්ථාපනය කරන ලද අතර මඳ වේලාවකට පසුව 1993 වන විට වෙනත් රටවල හොන්ඩා විසින් ඕනෑම යතුරුපැදියක සීඩීඅයි පද්ධති ජ්වලන පමණක් ඕනෑම රටකට නිපදවනු ලැබීය.

* 2001 දී විදුලි ආරම්භයක් එකතු කරන ලද අතර, මුලින් මුල් කික් ආරම්භයට සමගාමීව එය 2004 දී සම්පූර්ණයෙන්ම ප්‍රතිස්ථාපනය විය (යුරෝපීය වෙළඳපොලේ).



2004 යුරෝපීය වෙළඳපොලේ තවත් වෙනස්කම් ගණනාවක් දක්නට ලැබුණි:



* ඉදිරිපස ඩ්‍රම් තිරිංගය තැටි තිරිංගයකින් ප්‍රතිස්ථාපනය විය.

* පළමු වරට ඉන්ධන මිනුමක් ඇතුළුව නව උපකරණ පොකුරක් ප්‍රතිස්ථාපනය කළේය.

* ඉන්ධන ධාරිතාව ලීටර් 12 සිට ලීටර 13දක්වා වැඩි කරන ලදී.

මෝස්තරය නවීකරණය කරන ලදි.

* දම්වැල් ආවරණය ඉවත් කරන ලදී.




ලිපිය කියවන්න ආවට ස්තූතියි. පළමුවෙන්ම මම මෙය ලිව්වේ ඔබට CG125 හඳුන්වා දීම සඳහා වන අතර මම මගේ බයිසිකලය වෙනස් කළේ කොහොමද කියලා ඉක්මනින් ලියන්න බලාපොරොත්තු වෙනවා.



ස්තූතියි, ලේඛකයා: - භානුක සඳරුවන්

No comments:

Post a Comment